Sori for not updating for quite some time.
Life is pretty hectic right now. All of a sudden, I was chosen as one of the presenters for the college projects. Well, projects such as Hanoi trip and Kuala Pilah Semai Bakti by the seniors (ya la we still have to present them on behalf of the seniors), Cambodian thingy, Gulau project, and the current one is Semai Bakti II Mega Project in KG Bayai. So, Sufyan Si Buncit Tujuh put my name as the leader with Adam for the Cambodian project. Adam wasnt there just now and I had to handle 2 notti boys yang masing2 single sebab both pun flirty habess. (i don't know why they don't like being called single. hello, single tu ok what. mcm hot je ai rasa bukankah begitu?).
Actually, I thought that my passiveness in class during last semester is enough to turn me into Napoleon Dynamite who is not noticeable at all. (saya tatau kenapa tapi saya rasa Napoleon mcm cool je, HA HA HA). But somehow, in this semester, I became less invisible. Or in other word, I TERshowed myself up in front io the public more. Saya macam nak lari dari keja-keja yang mensebokkan diri sebab saya nak stadi habes-habesan sebab saya tau saya kurang bijak jadi mesti belajarlah kan. Tapi bila kena masuk benda tu benda ni, tak boley nak buat apa la. Dahla Sabtu saya patutnya pergi KG Bayai, tapi sebab benda lain, saya tak boley pegi. Wuaaa, SAYA MAU MAK ANGKATTT~!
Macam Hari Orientasi aritu, tak plan pun nak pegi sebok-sebok ekceli. Tengok2 dah tesangkut kat court tu sampai pukul 1 petang main2 dengan sangat sukahati dengan juniors padahal keja belambak-lambak. Petang tu pulak ex-rumie datang, Nadra. Datang jauh dari Nilai bawak kereta comel, so tak jadi keja jugak sebab asyik begosip sakan. Pujuk pulak dia tido dekat kolej. Malam pegi usha Tia punya P.Ramlee show, kununs2 mcm kasik sapotlah padahal sangat takde mood nak buat papa malam tu. Esoknya, tapayah cakaplahhhh. I hate Sunday. Dahla malam ada roll call. Pastu terus layan cerita Ghost kat 8tv. Dah bosan, naek bilek terus golek2 atas katil.
Hebatlah Miyn. Tapi takpe, itu benda seronok.
Now, I'm stucked with English Carnival under Syasya. The works will start next week but Im afraid I can't handle it anymore because I miss home so much. I seriously plan on going home next week but, hmmmm. I can only let go a longgggg longgg sigh. And this Saturday we r gonna present the Cambodian project in PWTC. Can u imagine that? THIS SATURDAY BEBEH. I'm only 19 and I have to work like an adult. Saya tak pakar handle2 benda. Jadi mcm budak2 sikit bila duduk dalam group. Saya sangat takut deal dengan org besar. Saya ni, huehhh. Saya banyak cacat cela. Tapi saya tengah belajarla ni. Ye, tengahh. Jadi, sori la kalau ada yang mcm tak suka tu.
I havent finish my Maths IA which is due next week. I havent started revising Plant Science and I know nothing about that topic because I wasnt paying much attention in class. My bad. I just dont like that topic. Yang byk2 fact. I prefer something yg ada kronologi or process2 ni. But plant? Haiyoooooo~
Byk lagi lah. Taknak sebut pasal subject lain nanti stress. Dawa already called me a kepala hangin because I keep on changing my mood. Petang gelak HA HA HA HA mcm gorilla mati anak, malam diam tak bukak mulot macam baru lepas mati laki. Well, thats the best I could do. I'd just remain silent or else, I would curse here and there once u make me angry and u won't like Miyn when she becomes one.
Semua org pun tengah stress sekarang ni. Ye saya faham. Tapi saya perlukan kerjasama semua orang tolong jgn susahkan lagi keadaan. Kalau tengah stadi or kerja dalam group tu, make sure u maintain your level-headed. Jangan buat sumthin yg akan buat situasi jadi tak selesa dan orang nak stadi pun dah mcm takde mood. Kadang2 kita tak perlu terlalu jujur sangat dalam bagi pendapat. Tak perlu terlalu jujur nak bagitau apa yg kita suka dan tak suka tentang orang tu. Tak perlu over sangat dalam bagi arahan. Sebab kadang2 benda tu mungkin akan melegakan hati sendiri, tapi menyakitkan hati org lain.
But anywayyyy, it's a challenge for us to handle the stress. It's like a reflection to ourselves, how far can we remain cool and steady while other people are screaming like crazy. How deep can we think before we say something. Will it hurt other people? Will it cause anger?
Saya harap semua akan jadi cool sikit after English Carnival nih. Sebenarnya nak mengkata sesuatu tentang kolej tapi since blog ni superpublic sangat, so kena refrain. Sabar je laaaaa.
No comments:
Post a Comment
hai!~